Sunday 12 January 2014

Singkir Lemak Secara Semulajadi~

omega guard, lecithin, shaklee, gemuk, kurus, berat badan

Pernahkah anda mengalami situasi seperti di atas? Bila rakan yang lebih kurus dari anda mengatakan yang dia gemuk? Bagaimanakah perasaan anda ketika itu? 

***
Anda tidak perlu rasa sedih atau kecil hati kerana anda juga boleh kurus seperti rakan anda dengan terus membaca artikel ini.. 

APAKAH KEGEMUKAN?


KEGEMUKAN atau OBESITI adalah suatu keadaan di mana tubuh mengandungi lebihan lemak yang terkumpul sehingga menimbulkan pelbagai masalah kesihatan. 


omega guard, lecithin, shaklee, gemuk, kurus, berat badan

Seseorang dianggap menderita kegemukan (obese) bila indeks massa tubuh (IMT), yaitu ukuran yang diperoleh dari hasil pembagian berat badan dalam kilogram dengan kuadrat tinggi badan dalam meter, lebih dari 30 kg/m2.[3]


APAKAH PUNCA KEGEMUKAN?


  • Tenaga yang tidak seimbang dalam badan  - Jumlah kalori yang anda ambil (makanan) melebihi dari jumlah tenaga yang anda perlukan

  • Gaya hidup yang kurang aktifTiada senaman - tidak melakukan aktiviti yang mengeluarkan peluh/menggunakan tenaga.

  • Genetik dan faktor keluarga -  Genetik mempengaruhi kadar pembentukan lemak dan bagaimana lemak-lemak itu bakal terkumpul di dalam anggota tubuh.

  • Faktor kesihatan - Penyakit-penyakit seperti hypothyroidism, cushing syndrome dan polycstic ovarian syndrome adalah antara penyakit yang boleh menyebabkan kegemukan. 

  • Ubat-ubatan - Ubat-ubat seperti antidepresi dan corticosteroid antara ubat yang boleh menyebabkan kegemukan.

  • Faktor emosi - Bila anda tertekan, marah, stress, boring dan sebagainya, anda cenderung untuk mengambil lebih banyak makanan untuk meredakan perasaan anda.

  • Umur - Bila usia meningkat, anda akan mula kehilangan nilai dan kuantiti otot-otot anda, lebih-lebih lagi bagi mereka yang kurang aktif - ini akan menyebabkan kadar pembakaran kalori semakin rendah, maka berat badan akan bertambah!

  • Mengandung (hamil) - Wanita hamil memerlukan lebih banyak tenaga dan kalori, justeru golongan ini cenderung untuk makan lebih banyak lalu menyebabkan mereka menjadi gemuk.

  • Kurang tidur - Apabila anda kurang tidur secara berterusan, anda akan memiliki sejenis hormon yang di panggil sebagai ghrelin yang bertanggungjawab untuk meningkatkan kadar selera makan anda.
***Info credit to Dr. Ezairy


BAGAIMANA MENYINGKIRKAN LEMAK SECARA SEMULAJADI?


Kebanyakan masalah kegemukan dikaitkan dengan pengambilan makanan yang banyak. Makanan ini akan membentuk lemak di dalam badan yang seterusnya menyebabkan kegemukan. 

So, target kita adalah bagaimana nak kurangkan selera makan dan singkirkan lemak sedia ada dalam badan secara semulajadi? 

Caranya ialah dengan pengambilan 2 formula supplemen semulajadi dari SHAKLEE iaitu LECITHIN dan OMEGA GUARD.. 
***Info Produk credit to Mommy Ainul

   omega guard, lecithin, shaklee, gemuk, kurus, berat badan

Mari kita lihat bagaimana kedua-dua supplemen ini membantu anda untuk kurus secara semulajadi. 

Kurangkan selera makan: OMEGA GUARD

omega guard, lecithin, shaklee, gemuk, kurus, berat badan

Omega Guard mengandungi Omega-3 iaitu asid lemak tak tepu yang tidak dapat dihasilkan dalam badan manusia. Dengan pengambilan asid lemak omega-3 yang kaya dengan EPA dan DHA, ia dapat membantu meningkatkan rasa kenyang di dalam badan anda. 

Bagaimana Omega-3 boleh meningkatkan rasa kenyang?

Dengan pengambilan omega-3 dalam diet seharian anda, ia dapat meningkatkan aktiviti Leptin di dalam badan. Leptin merupakan hormon dalam badan yang berfungsi untuk menahan selera makan anda

Justeru, kurang makan = kurang lemak dalam badan!!


Pecahkan lemak dalam badan: LECITHIN

Lecithin merupakan pengemulsi lemak. Dalam badan manusia, lecithin hadir dalam hempedu yang dihasilkan dalam hati dan disimpan dalam pundi hempedu untuk membantu penghadaman. 

Selain itu, lecithin juga berfungsi untuk membakar lemak. Makanan berlemak yang anda makan akan masuk ke dalam hati dan dicernakan untuk dijadikan sebagai sumber tenaga. Lecithin membantu untuk memecahkan lemak-lemak ini dengan sempurna.  

Lecithin juga membantu menukarkan lemak kepada bentuk cecair. Justeru, ia menghalang lemak-lemak ini dari melekat pada salur-salur darah.

Akhir sekali, lecithin juga mengandungi phosphatidyl choline yang berupaya untuk memecahkan kolestrol dan bermanfaat dalam sistem neuron dalam badan. 

Oleh itu, jika anda nak kurus secara semulajadi, anda perlu dapatkan OMEGA GUARD untuk kawal selera makan, dan LECITHIN untuk pecahkan lemak dalam badan.. ;)

Dapatkan kedua-dua supplemen ini dengan harga RM170 termasuk postage..

Hubungi saya di 01115538389 (whatsapp/sms) untuk maklumat lanjut atau tempahan.. 

TESTIMONIAL PENGGUNA..

omega guard, lecithin, shaklee, gemuk, kurus, berat badan

No comments:

Post a Comment

Thanks for ur feedback.. Will reply to u soon..