Sunday 1 December 2013

SAYA & SHAKLEE~

Assalamualaikum..

Untuk entry yang pertama ni saya nak ceritakan macam mana saya mula berkenalan dengan Shaklee, supplemen organik yang menjadi kegemaran ramai sekarang.. Saya mula berkenalan dengan Shaklee awal tahun ini selepas diperkenalkan oleh my ex-rumet masa belajar kat UM dulu.. Dan sekarang beliau adalah leader saya, Mommy Ainul.. Masa tu, saya tercari-cari produk untuk menghilangkan parut-parut jerawat saya yang agak banyak kat pipi (kesan stress sambung belajar dan ulang-alik UM-Kampar)..


Maaf gambar telah di'instagram'kan utk menutup tapak-tapak sulaiman tersebut..

Saya google dan pada waktu itu sedang hangat dengan cerita keajaiban VITAMIN C sebagai formula kecantikan kulit yang terbaik.. Macam-macam produk Vitamin C dari pelbagai jenama ada di pasaran pada masa itu, yang organik, yang sintetik dan sebagainya.. Saya jadi keliru untuk memilih.. Sewaktu sedang membuat pertimbangan untuk membeli Vitamin C, saya terjumpa dengan page FB Mommy Ainul yang menceritakan kebaikan VITAMIN C dari SHAKLEE.. Saya berbincang dengan beliau tentang masalah saya dan beliau mencadangkan saya untuk mengambil Set Kulit asas dari Shaklee yang mengandungi Vitamin C, Vitamin B dan Vitamin E.. Disebabkan saya masih belajar (belajar sambil bekerja) saya tidak punya bajet untuk beli full pack untuk set tersebut, jadi saya hanya membeli trial set atau loose pack yang dijual dengan harga RM80 satu set untuk kegunaan sebulan.. Dan baiknya Mommy Ainul yang sangat memahami masalah saya telah memberikan extra Zinc Complex dan Herb-Lax sebagai free gift untuk set tersebut.. Zinc Complex berupaya untuk mengatasi masalah jerawat yang sedang saya alami manakala Herb-Lax pula perlu di ambil sebelum mula consume set ini untuk membuang segala toksin dalam badan yang dapat menganggu penyerapan vitamin yang saya makan.. Alhamdulillah, setelah sebulan consume vitamin-vitamin tersebut, saya dapati jerawat di muka semakin berkurangan, begitu juga dengan tapak-tapak sulaiman pon nampak semakin pudar.. Sebaik sahaja study loan saya masuk, terus saya order untuk dapatkan full pack bagi Set Kulit asas Shaklee..


Waktu itu saya belum terfikir lagi untuk menjadi ahli sehinggalah saya kehabisan stok-stok tersebut 3 bulan selepas itu.. Saya berhenti hampir 2 bulan dari mengambil vitamin-vitamin tersebut (due to no budget) dan saya dapati kulit saya jadi kusam dan tidak berseri seperti sebelumnya.. Jadi, saya nekad untuk menjadi ahli dan mendapatkan semua supplemen Shaklee pada harga ahli yang jauh lebih murah.. Dan yang paling penting adalah saya boleh beli secara online menggunakan kredit kad.. :) Sejak dari itu saya menjadi peminat tegar supplemen-supplemen Shaklee..


Muka tak boleh nak ubah jadi cantik, tapi nampak kan, tapak sulaiman semakin kurang? Alhamdulillah.. 

So, kepada sesiapa di luar sana yang membaca entry saya ni, yang berminat nak cuba sebarang produk Shaklee, bolehlah hubungi saya di nombor 0165146954 atau boleh sahaja tinggalkan pesanan di ruang komen di bawah atau boleh pilih mana2 medium perhubungan seperti yang sy nyatakan di page 'HUBUNGI SAYA'.. Kalau x de bajet, jangan risau, saya boleh bantu anda.. Insyallah, saya akan berikan servis yang terbaik untuk anda.. Itu janji saya..!! ;)

No comments:

Post a Comment

Thanks for ur feedback.. Will reply to u soon..